onsdag 26 december 2012

Jul

Ja, då var julen över. Tycker alltid det känns så efter julafton. 

På julafton var vi först hos min farmor och farfar på en fika vid 12. Vi brukar alltid åka förbi och önska en god jul. Och de uppskattar det verkligen :) De fick ett fint kort på Minnah av oss (som de flesta fick av oss i julklapp). Sen åkte vi vidare hem till mamma och pappa. Jag och Viktor vispade grädden till ris à la maltan som vi hade gjort och lite annat. Sen kom min morbror; moster och kusin först strax innan kl 15. De var så ledsna... För deras hund Buffy var de tvungna att ta bort i fredags, alltså 3 dagar innan julafton :( Vi har ju växt upp med Buffy på landet så det känns väldig sorgligt. Men han har varit frisk hela tiden och blev 13,5 år så på något sätt så kändes det ändå okej. Sen kom min andra kusin också med hans fru och dotter. En riktig mysjul blev det allt! 

Minnah fick så mycket fina saker, alldeles för mycket. Hon fick bland annat en lära gå vagn med Bamsemotiv, MASSA kläder, en sackosäck, böcker, leksaker... Jag kommer knappt ihåg allt hon fick. Viktor fick gör snygga byxor av mina föräldrar, jag förstår inte hur de kunde lyckas pricka in hans storlek så bra! De var verkligen riktigt snygga! Han fick också en snygg skjorta och kalsonger. Jag fick bland annat undrkläder och pengar för att kunna förnya min garderob. Extremt behövligt om ni frågar mig! :) 

Igår kom Viktors familj hem till oss. Hans syster och hennes man har köpt en hundvalp, en eurasier. Gör söt! V gick ut med Sessan så de fick hälsa på varandra utanför och det gick som tur var super bra! De fick sedan vara lösa en stund på tomten och springaoch busa :) så söta! Inne gick det också bra. Sessan fick säga till några gånger eftersom Gaia gick efter henne hela tiden och små nafsade. Men Sessan ska ju lära upp en som är så liten, så det var som det skulle. Det var först senare på kvällen sen som hon fick nog. Då fick vi hålla borta Gaia lite så Sessan fick andas ut ;-)

Det var även lite julklappar igår och M fik bland annat en Bobby car. Så söt var hon när hon satt på den, stora tjejen! Det blev en del andra klappar också men jag orkar inte skriva allt det. 

Idag ska vi bara vara hemma. Vi var bortbjudna till Viktors morbror i Uddevalla och till mina föräldrar eftersom min moster och hennes familj kommer ner från Karlstad. Men idag vill jag bara vara hemma och vila så min förkylning blir bättre...

Ha en fortsatt fin jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar