fredag 14 december 2012

Mvc

Idag var jag på MVC. Fick en jätte trevlig barnmorska! Så gullig :) Hon hade en student med sig som skötte besöket. Fick svara på frågor om det vanliga med sjukdomar osv. Men hon frågade också om jag hade några andra frågor. Nja, svarade jag. Kanske inte just nu, men nästa gång jag är gravid kommer jag definitivt ha frågor. Och då frågade såklart hon om det var något speciellt jag tänkte på. Berättade då om vändningsförsöket och om separationen vid kejsarsnittet. Att jag under inga omständigheter alls vill SEPARERAS från mitt barn igen. Det är det mest onaturliga som finns! Och hon berättade att de inte gör så på Varberg. Väldigt skönt :) 

Nu hoppas jag verkligen att nästa inte ligger "fel", men om den skulle det så vet jag precis hur jag INTE vill att det ska gå till. Kändes väldigt skönt att prata om det :) 

Sen när vi kom hem fick Minnah lite gröt och sen gick vi och la oss. Jag lyckades faktisk sova i hela 1,5 timma och Minnah i 3 timmar! Det var väldigt skönt! Sen blev det lunch och efter det en riktigt tung långpromenad på tungt underlag. Det kändes som att promenaden var dubbelt så lång... Och hemma sen körde jag ett styrkepass. Phu, det värker fortfarande i mina lår.

Ikväll blir det Tacos, rödvin och På Spåret :) Underbara fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar