onsdag 19 december 2012

Vad är det för fel?

Ibland är det väääldigt jobbigt att vara förälder när man inte har en susning om vad som är fel. Det är ju inte så lätt heller när lilla M inte kan säga själv vad som är fel :( Igår och idag har hon i alla fall ingen feber, så skönt. Men det är ändå inte helt 100 med lilla skrutt. Natten till igår vaknade hon typ 1 gång i timman, men sov fram till kvart i 9. Vilket jag kände var behövligt för oss båda. Sen var M trött redan vid halv elva och somnade som en stock med en gång. Jag väntade mig en "vanlig" vila på ca 1-1,5 timma. Jag donade som vanligt här hemma och sen tog jag en kopp kaffe (nyköpta Irish Cream). Skrutt sov och sov och sov... Gick ner och tittade till henne och hon sov så tungt. Hon vaknade igen klockan 15. Hon sov alltså i 4,5 timma!!! Det måste hon behövt lilla hjärtat. Hon åt sådär med mat, men var på ett mycket bättre humör än dagen innan då hon hade feber. 

Idag har hon också ätit sådär, ingen feber, men jag märker att det är något som inte är rätt. Hon vet inte alls vad hon vill. Hon vill upp i famnen och sen sträcker hon sig ut som att hon vill ner. Jag sätter ner henne och hon gråter, drar i min byxa och vill upp igen, och så håller det på :( Jag vet inte vad hon vill och hon vet inte vad hon vill. Det är väldigt jobbigt! Nu sov hon mellan 12:30-14 men var inte alls glad och pigg när hon vaknade. Utan ville inte äta, inte vara i famnen, inte vara på golvet, inte leka, lyssna på babblarna eller nått! Gick ner med henne till vår säng och då blev hon nöjd. Hon låg baa och tittade helt lugnt. Pillade i mitt hår, drog i mitt hår, klappade på armen och efter ca 20 minuters lugn faller ögonen igen. Lilla vän. Det är så hemskt att som mamma inte veta vad hon vill eller vad som är fel. Det är verkligen skönt att febern är borta, men hon är allt annat än frisk :( 

Nu ska jag passa på att förbereda middagen medan hon sover sött där nere. När V kommer hem sa vi ta upp granen som har fått stå i källaren under natten. Ikväll ska den bli fin :)

Håll er friska dä ute! För snart är det jul :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar