måndag 3 december 2012

Underbara vinter

Idag vaknade Minnah 6.55. En helt perfekt tid! Vi hann gå upp och fixa välling och sätta oss tillrätta i soffan precis innan adventskalendern började :) Jag gillar verkligen årets kalender, älskade den även när den gick när jag var liten. 

Och vad är det jag ser när jag sen tittar ut! Det S N Ö A R! Så vackert. Älskar verkligen snö. Inte helt fel att ha tända ljus och mysa inne och se snön falla. Sessan var överlycklig, hon är helt galen i snö! Det dumma för henne är att det så fort blir klumpar under tassarna när hon går. Ändå gick vi bara en kort promenad på ca 10 minuter (långsamt) och vi fick ändå stanna 5 gånger för att hon skulle bita bort det. Det är jobbigast när det är nysnö, men sen när det har packats på så är det oftast inga problem. När vi kom tillbaka hade Minnah somnat i vagnen och då passade vi på att busa i snön en stund och sen tog jag tag i skottningen. Och nu kom jag precis in igen från skottning nr 2.

Lite bilder...

Utsikt från vardagsrummet


Utsikt från köksfönstret


Utsikt från det andra köksfönstret (Ser bara granarna egentligen, men väldigt fint med snön)


Minnah sover ute i vagnen och Sessan tittar på när jag skottar :)


Igår var våra fina vänner och hjälpte till med elen. Uttag kom på plats...


... och ljusknappar. Blev kanon bra!  (På bilden ovan ser ni också mer tydligt vilken väggfärg vi valt)


När Viktor kommer hem ska vi (hoppas jag) få upp gardinstängerna så att jag kan sätta upp julgardinerna. Sen blir det en hel del annan fix här hemma. Bland annat att slipa väggen ni ser på bilden ovan och måla den. Det känns som att vi börjar närma oss hamn, äntligen :)

Ta det lugnt ute i snön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar