söndag 2 december 2012

December och första advent

Ja då var decembermånad här med både kyla och första advent. Oftast brukar ju första advent vara i slutet på november, men inte i år :)

Idag skulle vi hem till mormor på adventsmys alla kusiner med respektive. Riktigt mysigt! Åkte dock själv eftersom våra fina vänner och elektriker skulle hem till oss och greja. Så jag åkte med Minnah och lämnade av Sessan till mina föräldrar och hämtade upp min syster och bror där istället. Det var så mysigt att få träffa mina 2 kusiner och deras tjejer (fruar). Och lilla N såklart :) De är ju som våra syskon i princip. Vi har umgåtts väldigt mycket under hela vårt liv, mestadels på vårt sommarställe men vi ses t.ex fortfarande på kalas och hörs vid. Det är nog inte många kusiner som har det så. Värdefullt är det iaf :)

Efter några timmar där bar det av till mor och far för bland annat lite lussebak. Mmm, så gott! Och med saffran såklart ;-)

Nu blir det sängen för min del... Tidiga morgnar tar nu ut sin rät. Men jag är så nöjd med helgen. Fina vänner som ställer upp och gör ens hem så himla snyggt! Det är verkligen guld värt att man ställer upp för varandra. Och en fin familj och släkt som är underbart mysiga!

God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar