tisdag 1 januari 2013

Löfte?

Ja, då var det det här med nyårslöfte då... Brukar alltid ha något som jag vill försöka uppnå här i livet. Förra året var det att få en frisk dotter och försöka vara en bra mamma. Jag har världens finaste dotter tillsammans med min underbara man och vi är alla friska och lyckliga :)

Så det här året ska jag fortsätta vara en bra mamma till vår dotter och en bra fru. Men jag vill också försöka göra mig lite gladare. Det är ständigt jobbigt med träning och vikt. Jag har verkligen kommit i en rejäl jäkla formsvacka och måste fort som sjutton ta tag i det igen innan allt förstörs som jag har kämpat bort. När jag väl lägger manken till är jag väldigt duktig, men jag är tyvärr en periodare :( 

Det finns fortfarande några kilon som jag vill ha bort, som måste bort för att jag ska må bra. Både kroppsligt och psykiskt. Det är absolut något som jag vet att jag kan klara av och som jag kommer klara av, men det kommer behövas kämpas... Måste sluta äta "gott" igen och komma igång med vardaglig träning. Måste hitta motivationen igen!!! Jag måste även hålls igång för att min IBS ska hållas i schack, annars blir det fruktansvärt jobbigt med magont och det vill jag absolut inte :( 

Tror det antingen blir en stavgångspromenad imån morgon eller en joggingtur. Lika bra att ta det på morgonen, så är det gjort sen :)

Många måsten, men så är det.

Hoppas ni hade en fin nyår! Gott nytt 2013 :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar