måndag 17 december 2012

Min lilla sjukling

Minnah fick utslag först på magen i fredags, men sen i lördags så spred de sig till ryggen och rumpan också. Förstod ingenting... Vad berodde det på? Något hon ätit som hon reagerat på? Visst hon har ätit lite dåligt det senaste och druckit mycket vatten, men ingen feber. Men så igår kväll tog jag tempen, 36.7. Hon har varit lite gnällig och så, men ändå inte så att hon har känts sjuk. Men så imorse kände jag att hon var väldigt varm och glansig på ögonen. Då hade hon 38,1. Lillan somnade när vi kom tillbaka med Sessan, helt utslagen. 

Ringde och pratade med mamma. Hon trodde också det var 3 dagars feber... Så det var bara att ringa chefen och säga att vi inte kommer idag till jobbet. Vi som är mammalediga var inbjudna till jobbet för att fika med våra kära kollegor. Hade verkligen sett fram emot det, men det är bara att stanna hemma. Så typiskt att hon blev sjuk just nu när jag skulle dit, men samtidigt, hellre nu än på jul och nyår. 

Efter att ha pratat med mamma i en halvtimma om allt och ingenting (så mysigt), hör jag M gråta där nere. Usch, jag ser verkligen på henne att hon mår dåligt. Snörvlar, nyser, är varm och väldigt glansig :( Hon orkar inte gråta och kämpa emot länge innan hon somnar igen. Älskade skrutt ❤ Jag få ta tempen på henne sen igen när hon vaknar.

Nu blir det lite kaffe för mamma. 

Tänker lite extra på de små barn och lärare som miste livet i Conneticut i fredags :(
Vila i frid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar