söndag 9 december 2012

Vilken lördag!!

Igår hade vi våra fina vänner på besök. Vi hade lite "knytjulbord", det blev riktigt lyckat! :) Massa härligt prat som alltid och mycket god mat! Äntligen fick man stoppa i sig lite julmat ;-) Jag och Viktor ansvarade för Janssons frestelse, varmrökt lax, köttbullar och snacks. Hade aldrig gjort Jansson innan, men jag tror faktiskt att vi lyckades. Men vi gjorde halva utan ansjovis, eftersom varken jag, Lina eller Louise gillar det. Usch usch för äcklig fisk. 

När den trevliga kvällen var slut satte jag och Viktor på Så mycket bättre som vi spelade in från tidigare under kvällen. Men vi blev faktiskt lite besvikna... Vi tycker inte att det var alltför bra tolkningar :( Den bästa var Maja, men hon var nog den enda vi tyckte var bra. 

Idag var det min morgon att ta Minnah, jag fick min "sovmorgon" igår. Och av nån händelse ska lillan vakna för tidigt (enligt mig), 6:15... Mamma var inte alls sugen på att gå upp. Tog över henne till vår säng och hon blundade men höll på att sparka på mig. Efter 10 minuter gav jag upp, så vi gick  upp. Viktor är just nu och spelar korpenmatch i innebandy. Det var väldigt längesedan han spelade sist! Det är kul att han kom iväg idag, han behöver det min älskling :) 

Idag är vi hembjudna till min kusin och hans tjej på fika. Vi får se hur vädret är senare dock, ska ju snöa en del. Blir vädret helt galet får vi stanna hemma, men jag hoppas att det håller sig i schack :)

Nu ligger lillan och sover och jag har gjort iordning 2 vörtmackor med salami och brie, mums!!
Hej svejs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar