söndag 23 december 2012

Helt galet...

...att det är dagen före julafton idag. Förra året låg lilla skrutt i min mage, men i år ska vi få fira vår första jul som en riktig familj. Vilken härlig känsla :) Jag är så lyckligt lottad som har en sån fin familj!

Igår kväll vaknade M igen (igår var det vid 21:30) och grät. Gick ner och fick henne att sina om i vanlig ordning, men redan efter 10 minuter hör vi henne igen. Och denna gången gick det inte att få henne att somna om fastän hon var helt slut. Hon kämpade emot som bara den och grät, grät och grät.  Det är så hemskt att inte veta vad det är som är fel. Efter massa kämpande, sjungande och vyssade hämtade jag bärselen och gick runt med henne i den. 00:40 stod klockan på när hon till slut gav upp, helt slut. Jag kan väl inte påstå att hennes mamma eller pappa var särskilt pigga de heller. Vi var mest trötta psykiskt. Det tar verkligen på en när ens allt är så ledsen, jag blir alldeles tårögd när jag tänker på det nu. Usch och fy. 

Nu har hela min familj åkt hem. Vi åt två goda pajer och Créme Brûle till efterrätt, spelade spel, tittade på Så ska det låta och Svensson Svensson. Men nu ska vi sätta på Batman som jag köpte igår. Vi fick stoppa den två gånger igår eftersom skrutt var ledsen, men nu ska vi göra ett nytt försök. Köpte den som julklapp till mig och V :) Men jag undrar om vi orkar se klart den när vi båda egentligen är super trötta. Jaja, vi får se hur det blir!

God Jul på er alla önskar vi er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar