torsdag 6 december 2012

Fixardag!

Denna veckan har jag inte haft något planerat alls, väldigt skönt :) Minnah är fortfarande förkyld och har varit väldigt svår med mat och sömn. Så denna veckan har varit en grejarvecka här hemma... Pappa kom och hjälpte oss bära in soffan igår till vårt riktiga vardagsrum, det är tur att man har en stark pappa ;-) Inför igår har alltså jag och V gjort iordning så mycket vi kan för att vi ska kunna leva "som vanligt" i både kök och vardagsrum. Vi har spacklat, slipat och målat halvväggen mot köket och satt fotlister och eköverliggarna uppe på den. Snyggt! Dratt kablarna i rören under golvet och märkte att de blir för korta till högtalarna, så vi måste köpa längre...typiskt. 

Igår kom alltså soffa på plats, men även tv, nya tv-bänken, soffbord, köksbordet och stolarna. Så idag ska jag julpynta för fullt! Ska bl.a gå till blomsteraffären sen och köpa 2 amaryllis till och några hyacinter. De var slut när jag var på Ikea igår och jag köpte 2 nya fina krukor till amaryllisen, så det måste jag fixa :) Sen får nog V upp gardinstängerna idag så jag ska försöka hinna stryka julgardinerna också... Vi ska ju ha lite "knytjulbord" med vännerna här på lördag, så jag måste hinna få det fint här hemma tills dess :)


Ha en fin vinterdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar