fredag 21 december 2012

Attjo attjo attjo prosit!

Idag har inte M mått så bra heller. Vissa stunder är hon helnöjd, men sekunden senare gråter hon. Det har inte blivit mycket till mat idag heller. Igårkväll ratade hon vällingen totalt så jag fick ge henne fruktpuré istället. Imorse drack hon nästan upp en halv flaska välling, men till mellis åt hon knappt någon yoghurt alls och ville inte ha något annat heller. Till lunch åt hon fruktpuré som tog SLUT! Ringde mamma och kollade hur hennes planer såg ut efter jobbet. Kände inte att jag ville åka iväg med en sjuk Minnah för att handla och hon sa att hon hade bytt pass med en kollega så hon hade precis slutat. Hon skulle egentligen storhandla inför julafton men sa att hon kunde åka och handla till M och komma ner med det. Fina fina mamma <3

Om det enda som duger är fruktpuré så får hon äta hur mycket hon vill av det, bara hon äter. Vi tog en fika när mamma kom och sen passade jag på att gå ut en runda med Sessan. Väldigt skönt! 

Nu fick M i sig nästan en halv flaska välling och sen himlade hon med ögonen och gnuggade... Det var bara att gå ner och lägga henne. Och det tog inte många sekunder innan hon somnade! Väldigt skönt att hon sover så mycket så hon snabbt blir bra igen :)

Nu ligger 2 små baguetter inne i ugnen, det blir min middag. Skulle egentligen unnat mig hämtmat, men det går inte nu när mannen är borta. Han hjälper våra fina vänner att flytta till deras hus. Spännande! Men jag och M fick hålla oss hemma nu när hon är sjuk. Hon måste bli frisk till julafton!

Nej nu får det bli ett glas rött och en go varm macka :) Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar