tisdag 18 december 2012

Blä för feber

Fy bubblan vilken dag det var igår. Jag är helt slut sen igår... Sitter just nu och dricker kaffe och äter vörtbröd med salami och brie. Tycker jag är värd det ;-)

Igår hade hon 38,1 på morgonen som sen steg till 39,1 och det höll i sig hela dagen och kvällen. Hon orkade verkligen ingenting igår, hon var totalt slut. Näsan rann, det hostades och nös. Hon var trött hela tiden och kunde endas sova om jag låg och höll henne. Lilla plutt.

Men från ca 17:30-20 grät hon nonstop och var helt förtvivlad. Hon var såå trött och ville sova men vägrade. Jag vyssade, la mig ner med henne, jag provade allt! Men inget fungerade. Hon ville absolut inte vara hos V, vilket var väldigt jobbigt. Jag hade behövt en paus. Tillslut var jag helt slut och sa till V att vi måste prova bilen. Så vi tog en sväng med bilen i kanske 20 minuter, hon somnade men vaknade efter 5 minuter och var ledsen. Men hon var mycket lugnare när vi kom hem, så jag gick ner med henne och hon somnade efter kanske 20 minuter. Men efter 20 minuter hör jag henne där nere. Då ligger hon på mage och tittar upp gråtandes. Tröstar henne och går sedan upp och gör mig iordning. Lika bra för mig att gå och lägga mig så hon känner trygghet? Phu. Det är verkligen hemskt att se sitt allt vara så nere, kände verkligen inte alls igen henne :(

Sen inatt har hon vaknat kanske 1 gång i timman. Alldeles varm och helt färdig. Som tur var somnade hon om väldigt fort alla gånger, men sen så slog hon i huvudet i sängkanten och började verkligen storgråta. Men även efter det somnade hon om relativt fort. Älskade lilla skrutt. 

Nu i morse när jag tog tempen hade hon 37,0. Verkligen skönt. Det är en helt annan tjej idag. Hoppas verkligen att det inte blir någon feber idag, utan att det stannar vid förkylning. Men jag vet hur fort det kan svänga. Håller både tummar och tår att det blir en bra dag!

Hej svejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar