tisdag 2 april 2013

Igång!

Har nu fixat en etikett till höger här på sidan med Min träning. Jag har tänkt att försöka skriva varje dag vad jag tränar, äter och hur det går. Detta för att det ska bli en extra peppning för mig. Minsta lilla fusk så skrivs det här, därför ska det såklart undvikas ;-) 

Har försökt gå ner i vikt så många gånger, jag lyckas bra, men fullföljer aldrig. Går sedan upp några kilon och sen ner igen. Så håller jag på... Jävla jojo.

Har nu bestämt mig för att lyckas. Någon gång måste jag ju det så varför inte göra det nu?! Är fortfarande i en ålder då det ändå är ganska lätt att göra något åt saken. Det blir allt svårare ju äldre man blir och varför inte bestämma sig för att må bra och vara nöjd med sig själv resten av livet redan NU! 

Jag vägde för mycket när jag blev gravid med Minnah. Då hade jag lagt på mig 14 hemska "sambokilon" (som man kallar dem)... slutade träna när jag flyttade ihop med Viktor. Då hade jag spelat fotboll från det att jag var 6-15, tränat på Friskis i genomsnitt 3 dagar/vecka när jag var 15-19 och sen bestämde jag mig för att ta ett break när jag flyttade. Riktigt kasst val.

Jag gick upp 15 kg när jag var gravid med Minnah, men jag har gått ner 20 kg vilket är jätte bra (Gick ju dock upp 1,4 kg nu sen jag började träna vilket såklart kändes skit. Men, jaja en reaktion på kroppen och det är nog som vissa sa att jag samlat på mig vätska).

Nu har jag ett delmål att gå ner 6,4 kg (egentligen 5, men fick ju +1,4). Även om det är några år kvar tills vi kommer skaffa barn nr 2 tänker jag inte under några omständigheter börja med för mycket vikt igen!! No way! Vill gärna ner 2-3 kilo till sen, men just nu räcker detta målet gott och väl. Måste vara realistisk :)

Så nu är det gym som gäller måndag, onsdag och lördag (detta är något som jag strävar efter, sen kan det såklart komma saker emellan om t.ex. Viktor ska iväg så får jag ha M. Då blir det kanske en springrunda hemma istället). De andra dagarna startar jag dagen med en morgonpromenad innan frukost. Viktor tyckte jag skulle göra det varje dag, och det vet jag innerst inne att jag borde för att nå resultat snabbt, men jag tycker just nu att detta räcker. Annars är det stor risk att jag tröttnar.
________________________________________

Måndag 
- Gym: 25 minuter på Crosstrainern och 15 minuter cykling.

Tisdag 
Promenad: 3.62 km.
- Frukost: (1 kopp te innan promenad) Havregrynsgröt med sylt och mjölk, 1 ägg, 2 koppar kaffe och en knäckemacka. 
- Lunch: Fransk omelett med fetaost och broccoli.
- Mellanmål: 1 kiwi
- Middag: 1 kycklingfilé, en halv korv (båda från grillningen i förrgår), mycket sallad och pyttelite makaroner.
- Övrigt: 1 kopp kaffe, 1 päron.

Summa: 1364 kcal
________________________________________

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar