söndag 21 oktober 2012

Renovering och årsdag

Idag firar jag och min fina Viktor 7 år tillsammans. Tiden går så fort... De säger ju att de sjunde året är en av de svåra åren, men tydligen inte för oss. Vi fick vår fina tjej i mars och köpte hus och flyttade in i april, det är inget annat än ett fantastiskt år! Åh, vad jag är lycklig!!!




Igår fick vi hjälp av min mamma, pappa och bror här hemma. Väggarna blev spacklade en gång, lådor monterades och sattes in... Det händer jätte mycket och vad fort det går när man är flera! Mamma gick ut och gick med Sessan och Minnah, så jag kunde hjälpa till här hemma. Eftersom jag inte ammar nu heller kunde mamma även ge Minnah mat. Det var faktiskt väldigt skönt, jag kände mig mer fri att hjälpa till :)

Jag och brorsan fixade med lådorna igår


Diskhon och bänkskivan är på plats


Köket är inte blått, utan det är skyddsplast ;-)

  

Spacklat en gång... Och det är en hel del.


Detta är tapeten jag gärna vill ha på vår fondvägg. Men vi får se hur det blir... Den är dyr! :(


Nu ska vi börja välja färg och tapeter, men oj vad svårt det är... Vi vill måla väggarna i någon nyans som finns i den tapet vi ska ha. Så att det "hör ihop" eftersom vi nu får stora öppna ytor. Ska åka iväg en sväng nu efter att Minnah ätit gröt och titta på bl.a. färg och tapeter. Svårt, men kul!

Ha en fin söndag!

1 kommentar: