tisdag 23 oktober 2012

Gekås - Ullared

Igår åkte jag, Minnah och mamma till Ullared för att bli en aning fattigare. Det hade också en hel del andra människor tänkt. Det var faktiskt ganska mycket folk... Jag brukar inte ha ont av det annars. Ibland när jag är där har jag sagt till mamma att det var ganska lite folk och då har jag hört andra säga: Åh vad mycket folk det är. Haha, då känner jag bara "ni skulle bara veta hur det kan vara". Och lite så kände jag igår. Men det måste ha kommit ett stort busslass med tanter för helt plötsligt var det pensionärer överallt. Men efter att vi ätit lunch vid 14 så hade det lugnat ner sig avsevärt!

Fick i alla fall handlat en del (iaf enligt kvittot, phu)... Handlade i alla fall inga onödiga saker, utan bara bra saker så klart ;-) Blev bl.a. En overall till Minnah, jätte fin!, våtservetter, blöj-refill påsar, haklappar, nappflaskor (bra att ha fler), strumpor, leksaker... Ja typ det till henne. Sen köpte jag 2 kastruller och en stekpanna. Vi har ju beställt en induktionshäll och då behövde vi nya kastruller och stekpannor eftersom man måste ha speciella... Men de kostar en del så jag köpte några till att börja med. Sen köpte mamma en större kastrull som vi ska få i julklapp, riktigt bra. Bara de 3 jag köpte gick ju på ca 900:-!! Hua, renoveringen blir bara dyrare och dyrare ;-)

Sköljmedel, maskindiskmedel, diskmedel, tvål, påsar... Ja allt det där vanliga till köket. Sen hade de också boken "Femtio nyanser av honom" (Fifty shades of grey), den kostade 129:- och här hemma kostar den 179:- så jag är glad att jag väntade med att köpa den. Sen köpte jag julgardiner, jag har det sen innan men jag vill ha samma i vardagsrummet som i köket nu när vi får öppen planlösning. Det blir mycket snyggare tycker jag. Viktor bryr sig säkert inte, men det är sånt jag tänker på. Så jag hittade några fina :)

Köpte en hel del annat, men det ska jag inte tråka ut er med ;-) Så här såg i alla fall kundvagnen ut när jag var klar...


Skruttan precis innan vi åkte. Hon börjar se så stor ut.


Ikväll är det sista avsnittet av Svenska Hollywood Fruar på tv, missa inte det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar