fredag 19 oktober 2012

Regnkläder

Det känns som att jag har på mig regnkläder vid varje promenad, varje dag. Visst det är väl bra att man har det, men jag vill mer än gärna ha tillbaka det där kalla och soliga vädret vi hade för 1 eller 2 veckor sedan. Buhu.

Idag vaknade lillan klockan 6 och i natt var det inget bajs, woho! Så vi gick upp och gjorde iordning välling och satte oss och myste i soffan. Något som är skönt med att gå upp tidigt är att det inte är någon hets att gå ut med Sessan. Jag kan alltså ha på mig nattlinne och morgonrock ett tag och vakna till innan hon ska ut. Svårt för er som inte har hund kanske att förstå, men det är jätte härligt!


Nu har jag precis tagit mig en härlig varm dusch efter en morgonpromenad i...regn. Skruttan sover, Sessan har fått mat och nu sitter jag och äter frukost. Ingen lyxfrukost precis, men lite mackor och en mugg med fil. Saknar att laga havregrynsgröt på morgonen, eller ja, jag saknar allt i köket! Laga mat, baka, plocka i och ur diskmaskinen, använda porslin... Allt! Jag kan säga att när köket är klart då kommer jag nog aldrig lämna det ;-)

Nu är i alla fall alla skåp på plats!



Idag har vi ingenting planerat, vi ska bara vara hemma och mysa. Tror Minnah håller på att få en tand nu, vet att jag har sagt det innan, men hon är ledsen till och från på ett sätt hon inte varit innan. Det är skitväder ändå så vi kan lika gärna vara inne och mysa framför tv:n och leka lite :) 

Idag fick skruttan (kors i taket) rosa kläder på sig ;-)


Vad ska man äta idag då? Hmm, får fundera på det... Svårt när man inte kan laga vad som helst, sen kan man ju inte alltid köpa mat för det funkar inte ekonomiskt.

Kram på er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar