fredag 26 oktober 2012

Göteborgs stad

Igår var jag och Minnah hemma hos fina Sandra och Wilma. När vi kommer in möts vi av en ålande och störtlycklig Wilma :) Helt underbart att se! Sen tar den lilla busfian tag i mitt ben och ställer sig upp! Oj, oj, oj. Vad våra tjejer börjar bli stora! Det skiljer exakt 1 månad emellan dem och det känns helt otroligt att Minnah snart är där Wilma är. GALET är ordet! Vi hade så mysigt så. Pratade, fikade, pratade lite mer och mös såklart med våra fina tjejer :)

Sen åkte jag vidare hem till mamma och pappa. Fina syster kom också dit efter sitt jobb. Jag och pappa gjorde lite mat, för vi var båda väldigt hungriga. Sen tittade vi alla på kockarnas kamp-finalen och efter det åkte både jag och syster hem. 

Brorsan ringde mig under kvällen igår och frågade om jag och Minnah ville följa med in till stan och hjälpa honom att hitta något till maskeradfesten han ska på imorgon. Vi hade inget planerat så det gjorde vi gärna :) Minnah fick åka kollektivt (spårvagn) för första gången :)


Vi gick runt på stan i olika butiker och åh vad jag älskar Göteborg! Det är så fint och det är så mysigt att gå och strosa. När det var dags för Minnah att äta gick vi in på Condecco. Hon fick sin mat och jag tog en kopp te och Niklas en kopp kaffe. Riktigt gott i höstkylan. Efter vi var klara i stan åkte vi till Maxi och handlade mat. Sen styrde jag och Minnah hemåt. 

När Viktor kom hem hade han med alla våra vitvaror, så dem bar vi in. Nu under kvällen har han satt in spishällen och ugnen och jag är SÅ NÖJD med att vi valde vitlackerad ugn! Åh så fint det blev :)


Nu har Minnah lagt sig. Inatt sov hon 20:30-07:30, makalöst bra! Undra hur denna natten blir :) nu myser jag och mannen i soffan framför tv:n, mys!

Hej svejs




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar