söndag 14 oktober 2012

Är så lycklig!

Igår grejade vi som tusan här hemma! Vi var så duktiga så :) Viktor gipsade för glatta livet och jag monterade skåp, så nu är alla väggskåp monterade! Började ge mig på bänkskåpen, men hann inte så långt med dem. Viktors pappa kom och hjälpte oss igår. Han gav sig på att montera lådor, riktigt snällt! De bytte sitt kök nyligen (också ett Ikea kök) så det var nemas problemas för honom det där. Det är ju en del lådor att montera så det var guld värt att få lie hjälp :)

Jag gick en promenad i regn och blåst vid halv 6, blev alldeles snurrig av allt jobb och att vara inne så länge. Så jag gick ut med Minnah och Sessan en halvtimma, sen var jag som en ny människa igen! På kvällen mös vi bara. Jag och Viktor delade på en pizza och slötittade på tv hela kvällen. Vi såg bland annat söta The Proposal. Gillar verkligen den filmen :) Vi hade det så mysigt i vårt lilla vardagsrum. Jag och min familj. 

Minnah somnade vid halv 9 och sov till kvart i 8 imorse. En helt underbar natt med andra ord! Jag och Minnah gick upp, jag värmde välling och sen satt vi och gosade i soffan :) Jag gillar verkligen det, att gå upp tidigt och sitta och mysa! Det är en sån underbar känsla att få sitta och mysa med sitt barn. 

Har vart en sväng på kungsmässan idag och träffat Frida. Det är alltid lika kul att träffa henne! Jag handlade en klänning, en body och ett par super söta byxor till Minnah. Klänningen och byxorna var från Newbie. Har dem i bilen, får lägga upp en bild lite senare :) Vi strosade runt och sen åt vi lite lunch.

Viktor håller på att gipsa klart vardagsrummet, sen är allt gipsat!! Han har sågat ut i väggen och golvet och lagt en kabelslang där. Vi ska göra så att projektorsladdarna och högtalarsladdarna går där. Blir så snyggt att ha dem dolda! Sen blir det lättare att dammsuga och säkrare för Minnah såklart!

Nu ska vi snart hem till mamma och pappa, äta lite mat :)

Hej svejs!

2 kommentarer:

  1. Oj vad det går undan :) Nu får vi ta och komma ner och kolla huset snart!!

    SvaraRadera
  2. Jo men det går allt framåt! Ni får komma när huset är beboeligt igen ;-) Jag hojtar till! Hade vart super kul om ni ville hälsa på!

    SvaraRadera