måndag 1 oktober 2012

En mammig skrutt

Ja, nu har Minnah börjat bli en aning mammig. Både kul och inte. När jag vill ut med Sessan en stund själv så ser jag till att Minnah framförallt är mätt och nöjd, men nu det senaste har Viktor inte kunnat få henne nöjd alls när jag varit borta, och då rör det sig kanske om ca 30 minuter. Och när jag då kommer innanför dörren skiner hon upp som en sol. Det är ju såklart lite charmigt, men inte kul att jag inte ens kan vara själv i en halvtimme eller att Viktor får en härlig stund med sin dotter. Men det är ju en helt normal fas hon är i nu, det är ju inte konstigt om de små blir mammiga när man är med dem hela tiden. Men nu är det lite skönt när hon sover så mamma kan få äta frukost och dricka K A F F E! 

Minnahs mage är bra igen sen i torsdags, väldigt skönt! Så nu är det vanligt bajseri. Hon har dock inte bajsat sen i lördags, och det märks på henne. Det kommer nog senare idag. Det går väldigt bra med hennes mat nu också. Hon brukar få gröt på morgonen (och ibland lite amning) och sen efter hennes vila blir det lunch med fruktefterrätt. Sen blir det lite gröt eller middag igen, kanske lite amning och sen till kvällen blir det gröt och lite välling. Det går olika bra på dagarna. I förrigår gick det jätte bra och igår sisådär... Men det tar ju ett tag att vänja henne vid annan mat än min mjölk såklart.

Hon har börjat greppa saker mer, så idag åkte gröttallriken ner på golvet. Mamma blev lite trött faktiskt, men mest för att jag sovit dåligt i natt och att det var rastning av hund i regn med bebis, in och ge hund och bebis mat, bebis välter ut gröt på golvet när mamma hämtade något... Var såå sjukt hungrig! Och hör på den här då, jag och Viktor åt lunch vid två tiden igår och sen GLÖMDE vi göra middag, och det kom jag på klockan halv tio igår kväll! Så vi åt rostade mackor, inte bra.

Nej nu blir det kaffedrickade tills skutten vaknar, sen blir det 6 månaders kontroll på BVC.

Hej svejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar