tisdag 9 oktober 2012

Amning och välling

Men seriöst, vad är det för väder ute?!?! Rena rama stormen med blåst och regn. Tror vi väntar med Sessans morgonrunda tills det värsta är över...

Har typ slutat amma nu, det är både skönt och inte. Det är väldigt lätt och smidigt att amma och mysigt såklart. Men nu behöver Minnah mer än amning och jag har kanske ammat i snitt 1 gång varje dag på varje bröst de sista dagarna och det är INTE kul. Blir jobbigt med att mjölken stockar sig och sånt, så nu tänker jag sluta med det. Eftersom det bara är en gång om dagen känns det som att jag lika väl kan försöka sluta helt. Ibland går det super bra med vällingen på kvällarna, ibland inte, igårkväll skrek hon och var så ledsen för att hon ville amma. Lilla skrutt. Men har verkligen läst att man ska vara konsekvent, att hon inte kan få bröstet ibland och ibland inte. Så vi får kramas och lugnas ned och sen testa igen, och det har faktiskt gått ganska bra då. 


I morse vaknade Minnah vid kvart i sju och då gick vi upp och gjorde välling. Det var en hel del stretande och gråtande, men det gick över ganska fort och sen drack hon upp all välling :) Duktiga tjejen! Hon måste bara vänja sig vid att det är flaska och inte amning som gäller nu på morgon och kväll. Förstår att det måste vara super svårt för henne, men hon är såå duktig :) Så idag kanske det blir första dagen som jag inte ammar alls! Kommer kännas super konstigt :/ Jag märker dock att Minnah både sover och äter bättre nu när hon får mat, gröt och välling på dagarna. Det går längre tid mellan målen och sen när hon väl äter så är hon bra hungrig och äter kanon bra! Sen sover hon längre stunder nu med, så just nu går det toppen :)

Igår åkte jag hem till mamma/mormor med mina fina. Vi tog först en fika och sen tog hon med Minnah och Sessan ut på en promenad. Jag hade nämligen kollat med henne om jag fick låna deras badkar och "kurera" mig lite. Åh, det var verkligen helt underbart!! Det badet kommer jag leva på ett tag :)


Idag ska vi bara vara hemma. Tänkte åkt till Öppna förskolan, men eftersom jag känner lite i halsen vill jag inte åka dit och kanske smitta alla små. Så vi håller oss inne idag, är ju ändå inget vidare väder :(

Hoppas ni får en fin dag! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar