söndag 27 januari 2013

Trots?

Minnah har varit svår att lägga nu i över en vecka, både under dagen och på kvällen. Har trott att det har varit pga hennes tänder,  men nu börjar jag undra. Det känns som att hon testar oss rejält, 10 månader gammal... Hon skriker och gråter och vill vara sätta sig eller ställa sig upp. När hon väl får som hon vill blir hon glad och tjötar på. Tillslut har jag inte orkat bråka mer så då har jag lagt henne i vagnen och det fungerar alltid. Men idag kände jag att hon inte fick "vinna". För hon sover absolut inte lika bra ute av någon anledning. Oftast bara 45 minuter och när hon sen då kommer in är hon gnällig och gnuggar sig i ögonen hela tiden. Så idag gav jag mig sjutton på att hon skulle somna inne. 30 minuter tog det... Galet så hon kämpar emot! Envisa flicka...

Tänkte jag skulle laga mer mat till M idag. Hennes är nu slut i frysen och jag hade torsk så tänkte jag skulle laga kokt torsk med potatis och äggsås. Jag tänkte bjuda min kära man på fläskfilé med ädelost, broccoli och ris. Han är gör förkyld och känner sig seg, så får liva upp det lite med god mat :)

Segt att solen aldrig kommer fram i detta kalla väder! Saknar verkligen sol och ljus. Blir så sugen på att åka och sola solarium. Bara för att få ljus och värme. 

Ha en super fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar