torsdag 31 januari 2013

Kämpa kämpa

Minnah har varit svårt att lägga det senaste. Tillslut fungerade det inte ens i vår säng, utan det var endast vagnen som fungerade. Men hon sov bara 40 minuter i vagnen och var trött och gnällig efteråt så hon behöver sova längre. Så igår kände jag att jag var på rätt humör för att kämpa. Jag var lugn och hade mycket tålamod :) Hon grät, vände sig, jag vänder tillbaka och så håller vi på i ca 30 minuter innan hon "ger upp". Andra vilan grät hon ingenting och vände på sig 3 ggr (hon vill sätta sig upp) och det tig kanske 15 minuter innan hon somnade. Hurra! Det gäller bara att vara bestämd och konsekvent... Och hon sov 1,5 timma båda vilorna och var som en solstråle när hon vaknat :) Även kvällen gick bra, inget gråt men hon försökte vända sig några gånger. Det går framtåt! Och nu fick jag henne att somna i sin säng igen.

Nu blir det kaffe för mig. Hade tänkt vila, men det kittlar i halsen hela tiden. Nu är det nog min tur att bli förkyld :( Ont i huvet, snuva och ont i halsen... Jaja, det är så det är :)

Ha en fin torsdag!

2 kommentarer:

  1. Kämpa på vännen, det är så i perioder!! E gör också det ibland men då har vi märkt att det gör gott att lämna rummet en liten stund, sitter alltid precis utanför, är hon ledsen går vi alltid in, men så länge hon är tyst och mår bra stannar vi utanför så lägger hon sig ner och somnar själv. På middagsvilan går jag alltid bara in och lägger henne och säger sov så gott ses om en stund.. så ligger hon där och grejar ett tag så somnar hon sen. Med A var det alltid ett tragglande och kämpande tills vi en dag tröttnade och då visade det sig att vi liksom störde när vi var i närheten så nu har vi testat tidigare med E att lämna och det har gått jättebra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att höra att det inte bara är vi som har det kämpigt ;-) Så frustrerande när man ser att hon är så trött men bara kämpar emot. Men nu känns det verkligen som att det går åt rätt håll! Vi har testat att lägga henne och lämna rummet, men det slutar alltid med att hon står i sängen och gråter. Kanske kommer det fungera snart nu när det går bättre att lägga henne :) Tack för tipsen!! Kram

      Radera