tisdag 29 januari 2013

10 månader

Ja idag är vår lilla tjej 10 månader gammal. Jag behöver väl inte säga att tiden går fort?!

Ja natten till måndag var väl en helvetes natt... Minnah blev förkyld på söndagen och var väldigt orolig när hon somnade för natten. Hon vaknade sedan och var ledsen vid 22 och det gick inte att lägga henne ner igen. Hon bara gallskrek och grät som bara den, usch. Vi fick gå upp och vara uppe en stund tills vi gick och la oss... men det var bara gråt och skrik hela tiden. Har aldrig sett henne sån :( Tillslut somnade hon 1.20, MEN vaknade 03:40 och grät och grät och grät... somnade igen vid 04:45 och sov tills hon vaknade vid 7 då vi gick upp. Fy sjutton vilken hemsk natt! Ingen feber, kollade och hon hade bara 36,1, men någonting var det som inte hade med förkylningen att göra. 

På morgonen när vi gick upp tyckte jag ändå att hon var på ett ganska bra humör. Hon blev dock snabbt trött igen (inte konstigt), men sov endast i 40 minuter. Viktor bestämde i fredags att han skulle ta komp halva dagen så han kom hem och tog Minnah. Jag hade bestämt sen innan att jag skulle till Ullared med mamma och syster på eftermiddagen, men visste inte hur jag skulle göra när Minnah mådde så dåligt. Men eftersom det ändå verkade lugnt fick hon stanna hemma med pappa när jag åkte iväg. Och vad jag behövde det! Har ju haft det "jobbigt" med M i en hel vecka och eftersom Viktor varit dålig har han inte orkat ha M så mycket. Det var verkligen skönt att få komma iväg och andas lite och hitta ny energi!

Fyndade lite i alla fall :)

En tavla och en bilmatta till lekrummet. Jacka och byxor för bara 99:- (kunde inte motstå!)

Klossar och lite kläder (Tror de var mellan leveranser, kändes inte som att det fanns så mkt kläder)

Och gardiner till lekrummet! Så söta :)

Sen köpte jag bl.a. löparbyxor och jacka, 2 linnen och en tröja till mig. Sen blev det lite tråkiga vanliga saker till hemmet som alltid behövs. Sen handlade jag säkert mer saker, men inget jag kan komma på nu ;-) Det är i alla fall alltid kul med en Ullaredstripp :)

Sen natten till idag vaknade M typ 1 gång i timman från 23... När vi sedan gick upp vid 7 så kände jag mig hel kass. Usch vad man mår dåligt när man inte får sova. Som tur var gick det att få M att somna inne vid 9.15 och vi sov ända till 11.30! Både jag och lillan mådde mycket bättre efter den vilan, lovely! 

Nu håller V på att lägga lillan, han fick byta av mig efter 20 minuter. Det är galet svårt att få henne att somna nu, fastän hon är så trött. Hör att hon fortfarande gråter... hur länge ska detta pågå?!

Hoppas ni andra har det lättare än vad vi har just nu med läggningen! Tur att hon är som en solstråle resten av tiden :)

Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar