tisdag 8 januari 2013

Hundrade gången gillt?

Har gått upp 1 kg över jul och har alltså nu 6 kg att gå ner tills jag i alla fall blir lite nöjd :) Har slarvat som tusan i ca 2 månaders tid nu med mat, godis, dryck och träning. Ajabaja, det får jag lida för nu...

Har bestämt att jag ska löpa 2 gånger i veckan och att jag minst ska gå ett stavgångspass. Detta ska jag göra själv, dels för att jag behöver egentid och sen kan jag inte ta med Sessan för då får jag bara dra med henne. Sjukt, men sant. Så detta ska jag bara göra för mig SJÄLV. För nu måste jag verkligen prioritera och ta hand om mig och min kropp mer än jag gjort det senaste. Sen blir det såklart promenader med Sessan och Minnah varje dag, men då blir det inga träningspromenader på det sättet. I alla fall inte varje dag.

Har bestämt att vågen ska stå på -6 kg den 1 juni 2013. Jag känner att det är ett rimligt mål, har alltid annars satt orimliga mål (har jag såklart förstått i efterhand) med både vikt och tid. Måste verkligen ner i vikt för att jag både ska må bra i kropp och själ. Sköter jag mig inte vet jag att IBS:en kommer komma smygande och det vill jag absolut inte!!! Jag vill aldrig må så kasst igen, aldrig. 

Så nu blir det inget godis, bara lite mörk choklad på helgerna. Har sagt att det är okej att unna sig något lite fikaaktigt på helgen, men annars är det stopp med det också. 

Hoppas verkligen innerligt att jag har bra med pli på mig själv denna gången! 

Lycka till Alex!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar