måndag 21 januari 2013

Blandade känslor

Idag har M varit gnällig till och från. Hon skulle inte sova på förmiddagen, men sen när hon tillslut somnade och jag skulle lägga över henne till hennes säng vaknade hon och hetsgrät. Jisses vad känslig hon är nu. La över henne i vår säng igen och då somnade hon ganska fort. Så jag lät henne ligga kvar där...

Sen kom fina Lina på besök! Så mysigt att ses och bara prata om allt! Minnah kröp upp i hennes famn flera gånger. Det känns så skönt att M gillar de flesta :)

Idag ringde min faster och ville har mer info om Sessan. Hon hade talat med flera av hennes "hundvänner", men de behövde mer info. Men det verkade iaf som att det fanns några potentiella som kanske kunde ta över Sessan. Det svider, men samtidigt kommer hon i så fall att hamna i rätta händer. Vilket för mig känns toppen! Men samtidigt svider det såklart att hon inte ska bo hos oss mer :'(

Men idag så kröp Minnah och rörde Sessans tass och då morrade hon direkt! Vilket hon inte gjort i en sån situation innan. Då har hon bara rest sig och gått iväg... Så det blev en tillsägning och in till korgen. Varför gör hon såhär? :(

Mamma och pappa är snälla och ska ha Sessan tors-mån. Det känns väldigt skönt för oss, men det blir nog bra för Sessan med att få en paus. Det känns inte som någon bra miljö för varken oss eller Sessan nu... Vi behöver komma ifrån varandra lite. Förhoppningsvis nappar någon av min fasters vänner på Sessan så att någon kan ta henne snart. Både för hennes och vår skull. Det är verkligen jobbigt att bara titta på henne och veta att hon inte ska stanna hos oss. Hon är ju innerst inne min fina och underbara hund :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar