fredag 25 januari 2013

Brr

Fy sjutton vad kallt det är ute! Men idag behöver vi inte gå ut om vi inte vill, för Sessan är hos mina föräldrar tills på måndag. Det känns verkligen skönt att få en "paus". Vi behöver det... Ringde precis Göteborgs Djurskyddsförening, men de svarade inte. Talade in ett meddelande och bad dem ringa upp. Min faster ringde igår och sa att hon pratat med 6 olika familjer, men ingen kunde tyvärr ta hand om Sessan. 

Det känns verkligen skit att det inte fungerar. Mamma sa att vi får väl ha Sessan inne på kontoret när Minnah är vaken, men jag vill verkligen inte det. Det är inte så jag vill ha det. Jag vill att hunden för det mesta ska kunna vara med, det är ju ett sällskap! Tänk sen när jag börjar jobba, Sessan har varit hemma hela dagen, jag tar ut henne och sen får hon vara instängd igen tills Minnah går och lägger sig... vad är det för ett liv? Instängd förutom när vi är ute på promenad. Nej usch, så vill jag verkligen inte ha det. Då blir det för mig ett jobbigt sätt att ha hund och jag känner att det verkligen inte är rätt mot Sessan :( Jag vill att hon ska ha det bra min fina hund. J*ävla skit att det inte funkar :´(

Viktor känner sig kass. Ont i kroppen och i halsen, men han jobbar idag ändå. Antar att helgen inte kommer bli så rolig :/ Jag och M får se till att hitta på något i så fall :)

Beställde nytt schampo och balsam från Tigi (Bed Head). Älskar verkligen det! Hittade ett bra pris på en internetsajt, så jag hoppas det kommer i början på nästa vecka :)

Fick Minnah att somna inne idag. Det har jag inte lyckats med de senaste 5 dagarna... Men nu håller hennes andra tand äntligen på att spricka igenom, så hoppas att lilla skrutt slipper smärtan snart.

Ha nu en fin fredag och en härlig helg! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar