måndag 14 januari 2013

Helgen

I lördags var jag och Minnah hemma hos Frida och T. Det var så mysigt att träffas! Tog en fika och bara pratade om allt :) Helt underbart att bara umgås. Sen åkte jag och M hem till mina föräldrar (hade lämnat V och Sessan där innan jag åkte till Frida). Min farmor och farfar skulle komma på middag och då var också alla vi "barn" och V inbjudna :) Pappa och mamma bjöd på oxfilé, potatis, gudomlig sås och rotfrukter. Vi blir så bortskämda med super god mat. Åkte hem efter vi ätit efterrätten vid 20 snåret. Minnah vägrade somna och ville inte ha välling. Hon bara grät och ville vara i min famn. Det har varit så några eftermiddagar och kvällar nu... Så istället för att "bråka" med henne valde vi att åka hem, vi hade ju ändå varit där sen 14 snåret.

Igår var vi bara hemma. Vi hade inga planer alls, helt underbart! Att bara ta dagen som den är, softa, mysa och äta. Jag passade på att ta en löprunda vid 12, väldigt skönt! Ville förbättra min tid, men sprang på samma som jag gjort innan. Men den här gången kändes det fruktansvärt jobbigt. Det kändes som att jag aldrig kom in i "andra andningen" och sen kändes det också som att jag sprang med maxpuls hela vägen. Helt otroligt hur olika det kan vara från gång till gång. 

Igår satte Viktor upp projektorduken och monterade upp hyllan som projektorn ska stå på. Det blev väldigt bra! Så nu kan vi titta på storbild igen :) På eftermiddagen var M inte alls som hon brukar. Oerhört gnällig och ledsen om vartannat och VÄLDIGT mammig. Hon ville inte alls vara hos Viktor utan hon ville bara klänga på mig. Jag tror det är en blandad kompott av anledningar till hennes humör. Tror det är en till tand som spökar, magont (bajsar dåligt) och sen händer det väldigt mycket i hennes utveckling nu som gör att hon blir väldigt känslig. Men är det bara mammamys som gäller, så får det vara så :)

Denna veckan är det fullt upp med mamma-barn mys. Ska bli mysigt :)

Hoppas ni får en fin måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar