tisdag 4 september 2012

Vaccination

Igår åt jag frukost och duschade, sen packade jag in barn och hund i bilen och åkte hem till mamma och pappa. Pappa höll på att tapetsera syrrans gamla rum. Nu när alla barnen är utflugna ska de ta tillbaka det största rummet igen (helt rätt). Och himlars sicken fin tapet de har hittat! Det blev riktigt fint :)


Mamma hade bakat ett gott bröd med morot i, så det fikade vi med och sen tog vi en promenad i blåsten. Efter det åkte mamma och handlade mat och jag slappade i soffan en stund. Sen åt vi lite mat tillsammans, fläskfilé med kantarellsås och ris! Riktigt lyxigt på en måndag :) Sen lämnade jag kvar Sessan hos mamma och åkte med Minnah hem till Syster yster. Kom inte mer än innanför dörren innan jag upptäckte att lilla skruttan hade bajsat. 11 dagar sedan hon gjorde det sist! Tror syrran blev lite skrämd igår, haha ;-) Efter Minnahs uppståndelse så myste vi! Hon har fått det så fint i lägenheten :) åkte hem strax efter 21, hämtade Sessan hos mamma och åkte sen vidare hem. Det blev en riktigt bra dag!

Såhär lycklig är man efter man har bajsat :)


Idag gick vi upp strax efter 8, gick ut med Sessan, åt frukost och sen åkte vi till BVC. Idag var det dags för Minnahs vaccination... Usch och fy. Först vägde vi henne, nu är hon uppe i 7270 gram och sen mätte vi henne, 64,5 cm lång :) Stora tjejen! Hon börjar bli riktigt stark i både armar och ben nu! Det gick bra när hon fick sprutorna, hon grät inte lika mycket som hon gjorde sist. Det gjorde att jag kände mig lugnare också. Hoppas bara att hon slipper feber och sånt nu...

Aj aj aj...



Nu ligger Minnah och sover i soffan och  jag dricker en kopp kaffe :)

Glöm inte att jag uppdaterar bloggen även om jag inte publicerar det på FB ;-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar