måndag 10 september 2012

Underbara nätter

Gjorde en deal med Minnah när hon skulle somna i lördags. Kände att det hade vart skönt med en hel natts sömn och woho! Hon lyssnade på sin kära mamma och sov till 05:55 :) Underbart! Hon vaknade bara vid ett tiden och ville ha nappen. Det var väldigt behövligt att få sova flera timmar i sträck. 

Igår grejade vi i "rosa rummet". Det kommer bli vårt tillfälliga vardagsrum under renoveringen. Så vi fick grejat lite, så skönt. Sen åkte vi hem till mina föräldrar vid 14 tiden. Hela familjen skulle komma på middag (kors i taket). Vi började med att ta en liten fika med mina muffins som jag bakade i fredags, dumle och hallon. Sen pratade vi och "hängde" och sen blev det god mat, grillat :)

Vi åkte hem till X factor. Det var väl ett helt okej program... Väldigt likt idol förutom att det finns olika grupper här. Men verkar ändå som något man kan följa. Gav Minnah lite amning och gröt och gick och la henne, men hon ville inte somna. Så hon la sig samtidigt som mig, vid 22 tiden. Och helt makalöst, hon vaknade 06:50 idag :) Gav henne bara nappen vid 00 och 01, hon nöjde sig med den och somnade om. Hoppas innerligt att detta är en ny vana ;)

Nu sover Minnah redan lite, vi gick ju upp vid 7. Så nu har jag ätit lite, ska strax göra mig iordning och sen gå ut med Sessan. Mamma ska hänga med till IKEA idag, ska kolla på saker kring kök och så... Det blir många rundor till IKEA, men känner att det är viktigt att köket verkligen blir helt genomtänkt! Sen är det alltid trevligt att åka dit :)

Trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar