tisdag 11 september 2012

Tisdag

Har precis kommit hem från öppna förskolan. Jag och två andra mammor bestämde förra veckan att vi skulle gå dit och göra hand- och fotavtryck och sen vara med på sångsamlingen. En av mammorna kunde inte komma så det blev vi två :) Det var mysigt att få komma iväg och prata lite, vi hinner inte det på vår föräldragruppsträff annars. Det dumma var bara att det blev lite tidigt för våra små eftersom vi redan var där vid 9.30. Det är då de brukar sova, så efter samlingen var Minnah och Charlie helt slut. 

Nu har jag precis värmt korvstroganoffen som blev över från igår. Skönt att slippa laga till något... Nu ligger skruttan och sover här bredvid, hon är verkligen helt slut min skatt.

Vi måste åka och handla mat, men Viktor är och spelar golf idag. Han skulle komma hem vid 18 kanske och då är inte jag så sugen på att åka iväg... Men det är riktigt bökigt att storhandla själv med bebis. Vagnen är helt uteslutet att ta med och sist hade jag bärselen, men det var så himla meckigt att böja sig efter varor, lägga i dem i vagnen, upp på bandet, ner i kassar och in i bilen... Usch vad jag känner mig gnällig... Men jag var helt slut och svettig när jag handlade så sist. Hur gör alla andra föräldrar? Handlar tillsammans kanske ;) Ska bli skönt när man kan sätta henne i kundvagnen sen istället, då blir det lättare :)

Jag får se hur jag gör, nu ska jag ta det lugnt och sen gå ut med Sessan.

Gick stavgång igår med och kom (kors i taket) ihåg att ta på mig stegräknaren. Jag kom upp i 12012 steg :)

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar