torsdag 6 september 2012

IKEA dejt

Idag har jag och Minnah spenderat några timmar i Kållered med Lene och hennes lilla Olivia. Vi gick en sväng på IKEA. Och fy sjutton vad mycket saker jag vill ha där. Finns så mycket fint som jag vet kommer passa in här hemma. Det kommer bli extra kul att handla där sen när renoveringen av kök, hall och vardagsrum är klart :) Men som vi sa, man skulle vinna några tusenlappar så man kunde shoppa loss... Tittar man bara i den nya IKEA katalogen så hittar man massa fint! Vilket också är farligt ;)

Köpte lite mjukisleksaker till skruttan, 2 blockljus till mina lycktor, 2 ljushållare (har redan massor, men som sagt, det finns för mycket fint!) och vanliga fina stearinljus. Så det blev lite smått och gott, but i'll be back ;)

Efter vår shoppingtur blev det lunch på restaurangen. Jag tog en ceasarsallad. Deras är faktiskt helt okej! Sen drog vi vidare till Lasses färg. Hittade en hel del fina tapeter till skruttan...





  

Nu är nu bara frågan då, vilken sjutton ska vi välja? Fanns ju så himla många fina! Och ja, rosa är inte något vi kommer välja. Lila tycker jag mycket om, men vill gärna ha någon som har lite olika färger, som den här precis ovanför med elefanten och giraffen. Gillar inte när det blir för "tjejigt"...

Sen tog vi en snabb sväng in på Coop och sen bar det hemåt.
Sen vi kom hem är skruttan nu varm, trött och väldigt ledsen :( Sprutan har börjat visa sig ändå... Hon är väldigt röd vid ena sticket. Men det är fullt normalt enligt BVC-tanten.

 

Så nu myser vi bara med varandra och tar det lugnt. Skruttan ligger i sin pappas famn <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar