söndag 29 april 2012

Underbar natt!

Ammade Minnah till 23:30 och hon var väldigt pigg efteråt eftersom hon sovit bra hela dagen. Hennes förkylning börjar bli bättre nu. Jag vet att jag sagt det flera gånger nu, men nu verkar den verkligen vara på väg att sluta helt! Bara för att hon var så pigg trodde jag att hon skulle vakna snart igen... men jag vaknade och såg att det var ljust i sovrummet. Tittade då på klockan och såg att den var 06:15!!! Jag fattade ingenting. Kände att brösten höll på att explodera och såg sen att Minnah låg under täcket. Fick då panik och trodde helt ärligt att hon kvävts där under. Men hörde lite små ljud och vågade då lyfta på täcket och kika. Och visst, där låg hon och andades (såklart). Jisses vad rädd jag blev! Hon har vaknat med 1,5-4 timmars intervaller ända sedan hon föddes så jag blev helt paff att hon sovit så länge, hela 6 timmar och 45 minuter. Och jag sov som en stock hela natten! Åh vad skönt det var :) Men inbillar mig att det var en engångshändelse, det känns i alla fall så, men man kan alltid hoppas att det upprepas i natt och nätterna efter det :)

Idag är Minnah 1 månad! Oj vad tiden flyger iväg... Lite hemskt faktiskt kan jag tycka. Tänk att det var en hel månad sedan vi befann oss på förlossningen och väntade in kejsarsnittet. Vi fick då äntligen träffa vår lilla tjej som vi längtat så mycket efter. Helt galet att hon nu är 1 hel månad gammal! Stor tycker jag också att hon håller på att bli! Det är verkligen helt galet hur mycket man kan älska en person. Det är klart jag älskar Viktor hur mycket som helst, men jag tycker nog ändå att det är en annan sorts kärlek till ens barn. Helt obeskrivligt... älskar henne så otroligt mycket :)

Idag rev Viktor ut golvet i hallen på nedervåningen. Så nu står värmefläkten på där så det blir torrt och fint... Sen blir det att lägga golv där med, samma som i sovrummet, ekparkett. Super snyggt! Hade önskat att jag också kunde lägga golv, men jag är inte så bra på det där så jag får fixa med annat när han grejar :)

Imån kommer Lina och Hugoh hit på besök, gud vad jag har längtat!!! Ska bli så oerhört kul att få träffa dem igen. Och jag tror att Sessan kommer bli superglad att få träffa Neo, hennes pojkvän :) 
De visar att det ska bli fint väder imån så det får vi allt hoppas på nu när vi får finbesök. Hade vart skönt att kunna gå en långpromenad imån igen (för idag var det jätte fint väder) och sen mysa i trädgården med en kopp kaffe :)

Nu blir det tv och Mästarnas mästare, ett helt underbart program om ni frågar mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar