söndag 15 april 2012

Söndag

Nu sitter jag med en god kopp kaffe framför tv:n. Jag har precis ammat Minnah och lagt henne så nu blir det lite "egentid"... hur länge, det vet man aldrig :)

Ja, nu har vi packat ner en hel del saker. Jätte skönt! Igår monterade Viktor också ner vår sängram så det är färdigt. Men usch vad dammigt det var under sängen, blä! Men i och för sig, har man som vi saker under sängen så blir det väldigt svårt att dammsuga där. Vi kommer verkligen undvika att ha något under sängen efter att vi flyttat. Jag tror i och för sig inte det kommer vara några problem, för platsbrist kommer vi inte att ha :) 

Idag har vi varit hos grannarna på en fika, jätte mysigt! Sen åkte Viktor till sina föräldrar för att hjälpa dem med det sista i deras kök som han renoverat. Då passade jag och grannen på att ta en härlig promenad, och vi kom fram till att det måste varit ungefär ett halvår sedan vi tog en långpromenad tillsammans sist. Som sagt, det känns underbart nu när jag kan gå utan att ha ont i fogarna och utan att känna mig tung. Vågen står nu på härliga -12 kg sen Minnah kom, vilket gör att jag bara har 3 kg kvar att gå ner tills jag är på samma vikt som jag var när jag blev gravid. Men mer ska det bli! Hade lagt på mig några onödiga kilon innan jag blev gravid och de ska nu bort! Men jag är väldigt peppad! Ser fram emot härliga promenader med vagnen och hunden i vår och sommar nere i Onsala :)

Nu ska jag njuta av mitt kaffe för sen tror jag att jag ska packa ner allt porslin som är kvar i skåpen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar