fredag 27 april 2012

Kommer aldrig bli klar!

Idag har vi varit inne i Kungsbacka och träffat killen som köpte vår lägenhet. Vi skrev på de sista pappren och lämnade över nycklarna. Det är skönt att nu kunna släppa lägenheten helt och bara tänka på huset! 
Sen åkte vi till Elon och köpte en billig micro. Den vi hade i lägenheten var inbyggd och här fanns ingen så vi köpte en billig, för när vi ska renovera köket här så kommer vi att vilja ha en inbyggd igen. Det är både snyggare och mer praktiskt! Sen åkte vi vidare och köpte med oss thaimat till lunch, för magen den kurrade :) 

Fick sedan med mig Viktor på en promenad efter att vi ätit, men usch vad det blåste! Halva promenaden var inte skön alls :( Vinden var riktigt hemsk, men nu har man i alla fall bränt några kalorier :)

Glömde skriva sist att vi har varit på BVC med Minnah i Onsala för första gången :) Jag och mamma var där i tisdags med henne och då vägde hon 4320 gram och var 53,1 cm lång :) BVC tanten sa att jag måste ha grädde i brösten, för hon går upp såå fint! Men sen är Minnah lite av ett matvrak också ;) Sen var vi även där i torsdags och träffade barnläkaren. Han lyssnade på hennes hjärta och lungor, tittade på hennes ögon/blick, kollade höfterna och lite sånt och han sa att allt var bara fint :) Härligt!

Nu har Viktor börjat lägga golv i vårt sovrum igen, så det kommer bli klart idag... listerna får vi handla nästa vecka någon gång, för de som satt på nu var inget att ha. Jag packade upp micron och går nu runt och plockar undan smågrejer som vi lägger överallt. Riktigt irriterande... det är verkligen saker ÖVERALLT!  Sen går det inte att packa upp allt eftersom mycket ska vara där nere och eftersom det nu pågår renovering där nere tar vi inte dit någonting. Jag tycker det är svårt att veta vad man ska packa upp och var vi ska ha det... Vet jag var jag vill ha det står det massa andra grejer där temporärt som ska vara där nere. Gah, hatar oordning! Undrar hur lång tid det kommer ta innan jag känner mig "nöjd"?! Oordning och provisoriskt är inte Alexandras melodi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar