fredag 13 april 2012

Flytten närmar sig!

Ja, nu är det exakt en vecka kvar tills vi äntligen får nycklarna till vårt hus! Tänk att det har gått så fort, helt makalöst! Tyckte också att hela graviditeten gick fort och nu har vi också vår tjej och snart har vi vårt hus. Nu kan jag inte bli lyckligare :)

Igår fick vi packat en hel del, vilket känns toppen. Visst, Viktor fick kanske packat en del mer än vad jag fick men jag hade också en liten tjej som knappt ville sova och som mest ville ammas :) Så jag packade lite, ammade, packade, ammade... och ja så höll det på. 

Nu är Viktor iväg och ska köpa solskydd till bilen som vi ska ha där Minnah sitter. Han ska också handla papperstallrikar, plastbestick och muggar som vi kan ha nu sista veckan. För i morgon åker resten av allt porslin ner i kartonger, så att vi kan börja städa ur köksskåpen så att det blir gjort. Frågan är om vi redan nu också kan tvätta alla fönster? Eller det kanske är för tidigt? Killen som flyttar in efter oss flyttar in om 2 veckor från idag, alltså 1 vecka efter att vi flyttat ut. Svårt det där tycker jag... hade vart skönt att få gjort så mycket som möjligt så att vi bara har en del kvar att städa dagen efter vi har flyttat. 

Idag hade vi besök av min moster och min lilla kusin. Det är så mysigt när de kommer på besök. Synd bara att de bor så långt bort, så känner jag varje gång vi ses :( Men det är tyvärr ingenting vi kan göra åt! Minnah fick så fina saker, hon blir så bortskämd av alla vår lilla tös :)

Idag har jag "glömt" att vila också mitt på dagen. Och idag hade jag egentligen verkligen behövt det för jag var vaken med Minnah mer i natt än vad jag har varit innan. Hon var lite mer känslig i natt och ville inte alls ligga själv bredvid oss utan hon ville helst ligga på min mage och sova... men då kan inte jag sova! Jaja, blir väl att förbereda sig på att jag lär somna runt 8 i soffan ikväll då. Men det har i alla fall sina orsaker :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar