tisdag 3 april 2012

Min lilla familj

Igår kom vi hem från BB. Det har känts bra att kunna stanna kvar några dagar tills man kände sig "redo" för att åka hem. Vi fick även avklarat alla tester och undersökningar medan vi var där, vilket vi tycker är skönt för då slipper vi åka tillbaka till sjukhuset för det. Det kändes faktiskt väldigt skönt att komma hem. Att komma hem till ens eget vardagsrum, kök och SÄNG. Även om den sängen på sjukhuset var bra för mig eftersom den var höj och sänkbar (med tanke på snittet) så är ändå ens egna säng den bästa! Täcke, kudden, lukten... ja allt! 

Viktor åkte och hämtade Sessan hos mina föräldrar efter att vi hade varit med Minnah på hörselkollen, sedan körde han hem henne och lät henne lukta på en snuttefilt vi har haft till Minnah på sjukhuset. Den hade hon tydligen sniffat på en hel del :) Sen tog han med sig babyskyddet och åkte och hämtade oss. 

Och såhär söt är man när man ska åka hem ♥
 

Det är en helt underbar känsla nu att ha en liten familj. Visst det kan man väl säga att vi var innan också, men nu är den liksom komplett med vår lilla skrutt :) Det härliga var också att när vi kom innanför dörren så var Sessan i en sån härlig sinnesstämning! Hon var verkligen cool lugn, även om inte jag träffat henne sen i onsdags! Vi gick in och ställde Minnah i babyskyddet på golvet och ropade på Sessan. Hon gick fram och luktade på henne och gav henne en liten puss. Sen gick hon vidare och pussade på Viktor och sedan la hpn sig ner framför Minnah. Vilken lycka! Så otroligt skönt att se och en lättnad. Man vet ju aldrig hur ens djur reagerar på en ny familjemedlem, men Sessan har reagerat kanon bra! Åh vad jag är glad för det :)

Idag blir det att ta en liten promenad allihopa, ut för att få lite frisk luft men främst för att få igång min mage sen snittet. Magen brukar "balla ur" efter ett kejsarsnitt i och med att det är en stor bukoperation. Igår kändes det dock lite bättre i magen än vad det har gjort de 3 senaste dagarna på sjukhuset. Lite kanske har att göra med att vi kom hem till oss, till vårt hem, vår trygghet. Hoppas att det håller i sig nu, att det blir bättre och bättre. Tar tabletter dock som Viktor köpte igår till mig på Apoteket, annars skulle det inte gå.

Nu blir det att göra i ordning tvätten, vi ska tvätta mellan 10-12 idag. Och det var nog tur att jag satte upp en tid innan vi åkte in till sjukhuset för vi har en del tvätt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar