lördag 4 februari 2012

Veterinären

Viktor har varit hemma i 2 dagar från jobbet och har då märkt att Sessan har slickat sig väldigt mycket på sitt ärr från kastreringen i november. Idag tittade jag efter och såg att hon var irriterad högst upp på ärret och att det var en lite bula (antagligen varfylld) och att det runt där var en brun eller svart ring. Ringde då veterinären som tyckte att vi skulle komma in för att kika på det. Hoppades såklart på att det inte skulle vara något, utan att de skulle ge oss någon salva som skulle göra det hela bättre. Men icke.

Hon sa att det har blivit en inflammation i stygnen, vilket tydligen är väldigt ovanligt men ofarligt. Hon såg att de hade sytt med de stygnen som är "snällast" att sy med som väldigt få hundar reagerar på. Vi skulle börja med att ge henne en antibiotika kur i 2 veckor och att hon då får ha tratt på sig. Skulle det inte se bättre ut på återbesöket om 2 veckor så måste de öppna henne igen och ta bort stygnen och lösa det på något bättre sätt. Hon sa att det är en väldigt stor operation som de helst vill slippa. Jag hoppas INNERLIGT att Sessan svarar på antibiotikan för jag vill absolut inte öppna henne igen :( Jag kastrerade ju henne bara för att hon inte skulle bli så dålig igen efter löpen. Men nu kan jag säga att jag nästan ångrar mig nu att jag valde att operera henne...
Vi har så mycket annat som händer nu, så detta var absolut inte välkommet! Tycker synd om min tös :( Detta är inte heller roligt för en väldigt känslig och gravid matte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar