måndag 27 februari 2012

Söndag

Ja, igår var det söndag. Jag vaknade tidigt som vanligt... sover fortfarande super dåligt om nätterna. Vänder och vrider på mig eftersom det inte finns någon position som gör att jag sover skönt. Magen ömmar, halsbrännan smyger på... Gick i alla fall upp och duschade och sen gick jag ut med Sessan. När jag sedan kom in igen var klockan kvart i 9 och jag gick då in och väckte Viktor.

Alex: Du, jag tänkte vi kunde åka till Ikea när de öppnar?
Viktor: Du skämtar...
Alex: Nej.
Viktor: Nej, det gör du inte... (varpå jag hör han sucka och visa att jag är galen)

Men, Alex fick som hon ville :) Klockan 10 var vi på Ikea Bäckebol! Vi gick in och handlade ett skötbord och en dyna till. Sen åkte vi vidare till en möbelbutik vid Backaplan. Vi hittade en bra butik på nätet som hade en del kampanjpriser på både soffor, sängar och utemöbler. Vi hade tittat in trädgårdsmöbler som vi ville ha, men de var precis slutsålda :( Riktig otur... men vi köpte inget annat utan vi får kika vidare. Vi känner att vi inte vill lägga hur mycket pengar som helst på det. Däremot fanns soffan som vi hade tittat in. En super fin soffa! En mörkgrå med 2 divaner, den kommer bli super mysig att mysa med skrutten och Sessan i på dagarna ;)

Efter vårt besök på Hisingen kom syster hem hit. Vi satte ihop skötbordet och sen tittade vi på film, "Flicka 2", en hästfilm som jag hade spelat in. Efter det gick vi ner till "På hörnet" och åt söndagsmiddag. Jag åt plankstek med fläskfilé och syster tog Fläskfilé Africana. Det var super gott!

Sen blev det en lugn kväll hemma framför tv:n med mina älsklingar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar