onsdag 15 februari 2012

Vecka 34

Ja, idag går jag in i vecka 34! Helt otroligt vad fort det går nu...
Var på MVC imorse innan jobbet. Tog blodtryck och prover och allt såg fint ut. Sen mätte min barnmorska magen, den är hela 32 cm nu och växer precis som den skall :) Sen ville hon se om hon kunde känna hur skrutten ligger i magen och jisses vad hon tryckte hårt! Det kändes väldigt konstigt och lite obehagligt faktiskt. Hon trodde att hon kände att huvudet nu var fixerat, men hon var inte helt hundra. Efteråt kollade hon hjärtljuden och de var skyhöga! Hon sa att hon retat upp lill*n där inne rejält, hjärtljuden låg på 180! Hon höll kvar ett tag för att se att de gick ner och ganska snart var de nere på 145. Skönt! Men jag förstår att h*n reagerade, jag har ju aldrig klämt så på magen som hon gjorde idag ;)

Jobbade till kl 18 idag och är nu helt slut... men, mäklaren hörde av sig idag och en av de intresserade ville se lägenheten en gång till. De ville komma imorgon vid ett tiden. Så, det är bara att ta fram dammsugaren (eller ja Viktor får dammsuga nu när jag inte får) och så får vi plocka bort allt överflödigt som ligger lite var stans. Det ska bli så himla skönt när detta är över så att vi bara kan vara i lägenheten och städa och plocka undan när vi vill... Men håller såklart tummarna nu för att någon vill köpa lägenheten. Börjar bli lite nervös!

2 dagar kvar att jobba nu! SKÖNT! Eller ja, man kan säga att det nästan bara är en dag kvar. För på fredag ska jag och min kollega sitta i Mölnlycke och skriva "Kvalitetsredovisning" hela dagen så då kommer jag inte vara på jobbet. Det är allt lite bitterljuvt att sluta nu... det kommer bli skönt för kroppen att få vila en hel del, men samtidigt känns det tufft att lämna alla barn, föräldrar och personal. Jag har ju fäst mig vid dem... Men, men. That's life!

Nu blir det städning...blä....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar