tisdag 21 februari 2012

Tidig morgon

Ja, nu blev det en tidig morgon. Jag har ju i och för sig vaknat kl 7 de senaste dagarna på grund av skrutten, men det gjorde jag såklart inte idag. Idag har jag sovit bättre än vad jag gjort på flera nätter. Men så är det väl kanske alltid när man måste upp? Sitter här nu i soffan och myser med en kopp te framför nyhetsmorgon tillsammans med Sessan. Hon snuttar så sött bredvid mig :) Vi väntar in några killar som ska byta vår handdukstork, de kommer allt mellan 7-16. Suck. Bara att vänta! 

Det blir operation för Sessan igen :( Fast jag måste ändå erkänna att jag var inställd på det. Har ju gjort rent såret nu i två veckor och sett att det inte har blivit mycket bättre av antibiotikan. Veterinären såg att det fortfarande inte såg jätte bra ut, så hon sa att de får öppna henne igen och sy med en annan tråd. Hon gick och rådfrågade kirurgen som tyckte att de skulle slippa att sy med någon form av ståltråd och att de istället skulle välja en tråd som försvinner av sig självt på endast 3 veckor. Då menar de på att hon inte hinner reagera på tråden som hon gjort denna gång. Även om de då sydde med den tråd typ ALLA hundar tål... men av någon anledning stöter Sessans kropp bort den :/ Men men, så det blir att lämna in henne kl 7 på torsdag morgon. Lilla pluttan! Tur i oturen är i alla fall att jag nu inte jobbar mer så jag kan vara hemma med henne hela dagarna när hon kommer ha ont. Och så slipper hon ha tratten på sig hela tiden...

Igår var jag på näst sista gången av familjeutbildningen, Viktor fick vara hemma för han är fortfarande sjuk. Den här gången handlade det om amningen. Någon som jag tycker är väldigt viktigt och som jag hoppas innerligt kommer att fungera för min tanke är att jag ska helamma. Men det är en hel värld kring amning! Det kan vara mycket kruxigt! Men vi fick se en bra film och sen pratade barnmorskan också. Jag är faktiskt väldigt nöjd med föräldrautbildningen. Innan hade jag hört och läst många olika meningar om det. Men jag är mycket nöjd med informationen som vi fått på dessa 3 tillfällen (det sista är på måndag). I och med att vi ska flytta nu också så känner jag att jag går mer in för informationen som de tar upp än att lära känna de som är där. Det är flera trevliga människor men jag vet att jag inte kommer åka ända hit för att träffa dem. Utan det får bli att lära känna föräldrar och bebisar sen via bvc i Onsala istället.

43 dagar kvar till BF
59 dagar kvar till flytt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar