torsdag 23 februari 2012

Operation

I morse var jag och lämnade in Sessan hos veterinären kl 7. Det kändes ganska okej att lämna henne eftersom hon var glad och lugn, vilket i sin tur gjorde mig lugn... 

Åkte sen hem till mamma och pappa och åt lite frukost för att sedan kl 10 åka och klippa mig. Jag visste att håret var slitet, men det var VÄLDIGT slitet enligt frisören. Och ja, jag har ju inte klippt mig sen i somras så jag visste att slitet skulle det ju vara. Bestämde mig då för att klippa av det till axellångt med lite olika längder. Men hon klippte lite kortare ändå :/ Visst det blev fint, men hade hellre velat ha det lite längre så det blev axellångt. Men men, som tur är växer mitt hår väldigt fort och sen vet jag att håret var riktigt kasst. Jaja...

Var sedan hemma med pappa hela dagen och slappade framför tv:n, riktigt skönt :) Men väntade hela tiden på ett samtal från veterinären som skulle ringa när operationen var klar. Vid halv 3 kunde jag inte vänta längre utan ringde dem. De sa att operationen var klar och att Sessan precis skulle få lite mer smärtlindring. Jag fick hämta henne vid 17. Så jag åkte dit och betalade först ("endast" 1100.- eftersom resten får Agria ta hand om) och sen fick jag information om hur operationen hade gått. De sa att hon var rejält infekterad under stygnen så de hade gjort rent och tagit bort och lappat ihop henne igen. Nu med stygn som kommer försvinna efter 3 veckor och sedan de ytliga stygnen som vi ska tillbaka och ta bort om 2 veckor... Veterinären och hennes assistent sa att Sessan har varit omtyckt hos dem. Alla som jobbar där har velat kela med henne för att hon är så snäll och go! Jag fick mycket beröm för att jag hade så fin hund, snacka om att jag nu känner mig riktigt stolt :) Min tös! Fast jag visste i och för sig sedan innan att hon är helt underbar :)

Nu ligger hon här nedanför mina fötter och sover... hon är fortfarande helt slut av allt smärtstillande som hon har fått. Så nu tar vi det lugnt resten av kvällen och bara myser! I morgon ska vi bara vara hemma och ta det lugnt, allt för att Sessan ska repa sig på bästa sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar