måndag 6 februari 2012

Föräldrautbildning

Idag blev det en ganska kort dag på jobbet. Slutar alltid kl 18 annars på måndagar, men idag skulle jag och Viktor på första tillfället på föräldrautbildningen. Det kom upp en del "nya" saker, men annars var det ganska mycket som jag visste sedan innan. Jag sitter ju en del på nätet och kikar omkring och tar reda på saker. Men jag tycker ändå att det var kul att gå dit. Bara det här att träffa andra människor som är i samma situation som oss är trevligt. Först fick vi alla presentera oss och sen gick de igenom lite inför förlossningen. Nästa gång ska det handla om själva förlossningen, om smärtlindring osv. Det är mycket  tankar som snurrar runt i huvudet nu...
Jag tror att vi var det yngsta paret i den här gruppen tror jag. De andra var kanske runt 28-35. Det kändes som att det kunde vara en del trevliga människor där i alla fall :)

Nu blir det snart sängen. Ett tidigt jobbpass väntar mellan 6-13.30 och sen blir det att åka och lämna in bilen för lite diverse fel, suck. Dessa jäkla bilar... tror inte jag och Viktor ska äga någon bil. Vi har ju ingen vidare tur med dem i alla fall. Måtte nu det vara enkla fel att lösa så att vi kan få hem den snabbt igen. Hoppas också att ett samtal från expert kommer under morgondagen. Vill gärna ha hem tv:n innan visningen som är på torsdag. Annars kommer det se riktigt knasigt ut utan någon tv i vardagsrummet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar