måndag 4 augusti 2014

Trots

Idag har jag blivit så arg, så arg. På en 2,5 åring! Trodde aldrig att man kunde bli så arg på ett sånt litet barn, men det gick. Hon är verkligen kass på att äta nu och idag hade hon knappt ätit någonting när det var dags för middag. Vi hann äta upp när hon knappt hade rört maten, hon ville gå ifrån men självklart fick hon inte det. Hon kastade mat, skeden, gaffeln, skrek, gick ner för stolen, vi tog upp henne igen, mer skrik...osv osv. Hon tror att hon kan få sin vilja igenom med ALLT och när hon inte får det blir hon helt skogstokig. Denna sidan har jag aldrig sett förut hos henne, men det är väl nu trotsen har tagit fart hos henne. Hon betedde sig så illa (slogs också) så jag tog in henne till sitt lekrum så att hon fick lugna sig... Det gick väl i typ 30 sekunder, sen öppnade hon dörren och skrek igen för fulla muggar, och kissade ner sig. 

Vi håller på och pottänar Minnah, det går faktiskt ganska bra! Hon har iofs lyckats kissa på pottan 1 gång bara, men hon håller sig länge och vill ofta sen ha blöja på sig när hon känner att hon behöver kissa. Men idag ville hon inte kissa, hon var väl helt enkelt inte kissenödig när vi frågade henne. Det blev väl för mycket för henne med all ilska och gråt att hon glömde av sig... Ni som har träffat Minnah, eh ja, det här var inte den Minnah kan jag säga. Jag tog en paus i allt skrik och gick ner och ammade William istället.

Min lilla prins i dräkten från Villervalla från mormor och morfar

Viktor lämnade mig i allt kaos (var redan bestämt att han skulle åka och spela innebandy), men det var absolut inte hans fel. Minnah lugnade sig tillslut och så tog jag och badade båda barnen. Nu sover de båda gott, Minnah för natten, men William lär vakna inom 2 timmar för mer mat. Har fått Althéra (mjölkfri ersättning) utskrivet nu och jag testade den i förrgår första gången och det gick väl inget vidare. Testade den för andra gången idag och han sög bättre på flaskan, men han drack inget speciellt. Hoppas att det kommer fungera inom några dagar, så kanske jag kan få sova lite fler timmar i sträck på natten ;-) Hoppas hoppas! Känner att sömnbristen verkligen börjar tära på mig nu, inte bra alls.

Just det, vägde mig i lördags igen och då stod vågen på -1 kg! Så efter 2 veckor med VV har jag gått ner 3,9 kg!! Bara att köra vidare :)

Lite bilder från veckan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar