tisdag 29 juli 2014

Varmt

Så varmt det är! Det är verkligen hur gött och skönt som helst med fint väder, men det är aningen varmt för min smak... Barnen orkar inte med värmen, inte jag heller och så ska jag amma på det. Usch, känner mig mest bara svettig och äcklig hela tiden :( Verkar iaf som att det ska bli svalare under veckan, det är välkommet :)

Minnah har precis blivit frisk från sina vattkoppor. Hon fick det från Viktor som åkte på bältros, hon har klarat av det riktigt bra! Det var nog en bra ålder att få det i, hon är så upptagen med allt hela tiden och kan typ inte sitta still. Så hon har inte haft tid att klia sig ;-) Det har varit lite jobbigt för henne vissa kvällar när hon skulle somna, men ändå helt okej. Så duktig min lilla tjej! Nu har vi klarat av detta också, perfekt. Tror inte att William åker på det, känns som att det är en väldigt liten chans att han gör det. Vi får se helt enkelt :)

Testade att ha vanlig mjölk i gröten två frukostar i rad...och det har inte gått som vi hoppats. Han får fortfarande väldigt ont i magen :( Så trist. Så det blir att ringa Barnmottagningen i Kungsbacka och boka tid så att de kan titta på honom och ge oss lite råd. Bara att hålla tummarna att han blir bättre vid 6 månader!

Första veckan med ViktVäktarna gick jag ner 2,9 kg, inte illa! Nu är det bara att fortsätta kämpa och vänta in lördagens vägning. Riktigt peppad är jag :)

Nej, nu blir det att amma lilleman igen. Blir oftare nu när det är så varmt också. Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar