fredag 8 augusti 2014

Paus

Trotsen fortsätter, oj oj oj... Ibland har man tålamod, ibland inte. Med lite sömn, amning konstant och en trotsig tjej som ska vara med mamma HELA tiden. Ja då blir det inte så bra. Nu är jag faktiskt lite less, det ska jag ärligt erkänna. Så igår när mamma erbjöd sig att ha Minnah lördag till söndag, tackade jag ja. Även fast jag tycker att det är jobbigt att lämna bort henne, inser jag att vi behöver en paus från varandra. Så vi tänkte passa på att åka till Ikea och lite andra affärer i morgon för att fixa inför Williams namngivning nästa helg. Hoppas hon inte testar och är allt för jobbig hos mina föräldrar...

I morgon är det dags för veckans vägning! Lite nervös är jag allt, men det känns ändå som att jag borde ha gått ner något. Hoppas så på det! Vi var över i Danmark över dagen i onsdags med Frida, Torge och Milian. Det var väldigt skönt att komma hemifrån och spendera en heldag tillsammans med våra fina vänner! Det får vi göra om! Det enda som var jobbigt för mig var maten, att hitta något som inte innehöll mjölk. Det är INTE lätt kan jag säga. Och sen var det svårt när jag inte hade något nät heller, så att jag kunde fylla i mina points. Men när jag kom hem fyllde jag i allt jag hade ätit och uppskattade mängden och jag klarade mig inom min gräns. Men det känns ändå jobbigt att jag inte kunde fylla i allt eftersom... Fast det är iofs också positivt, att jag gärna vill ha koll och lyckas. Vi får helt enkelt se på vågen i morgon :)

Strax ska jag försöka ta tag i städningen här hemma, fy sjutton vad jag avskyr när det är grejer överallt! Gah, blir verkligen tokig! Men det är inte lätt att hålla det fint hela tiden när man har två småbarn, jag vet ju det, men ändå stör jag mig. Ska försöka få det någorlunda okej sen iaf :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar