söndag 24 mars 2013

Surt

I fredags somnade Minnah strax efter 7 i sin säng, hon sov hela natten där (utan gråt! Yay!) och vaknade sedan klockan 7. Då hörde jag att hon satt och pratade i sin säng, underbart :)

Igår grejade vi i Minnahs rum. Vi satte upp hennes rullgardiner, en fin liten "tavla" där det står: sov  gott min skatt och en tavellist där jag satte några böcker. Nu börjar det allt att ta sig! Det är ju källarfönster i hennes rum, lite trixigt att ha gardiner där, men jag tänker at vi ska ha en kort kappa på båda fönstren i alla fall. Då blir det mer mysigt tycker jag.

Min mamma kom en sväng också, mysigt såklart. Vi pratade och fikade med lite frallor :) Minnah fick visa mormor att hon bara helt huxflux har lärt sig gå med sin lära-gå vagn. Och vilken fart hon har! Men det har alltid varit så med henne, hon lär sig lite senare, men när hon väl lär sig då går det undan! Hon är så lycklig nu vår lilla skrutt! Vagnen får knappt vila för hon ska gå med den hela tiden :)

Vi gick en promenad så vi fick lite luft. Då passade vi på att gå till lekplatsen så Minnah fick gunga. Sen var det att gå hem för att titta på Frölunda som spelade vid 16... Men det gick ju inte så bra i den matchen :(

Hyrde Taken 2 igår när M hade lagt sig. Då åt vi även middag, potatisgratäng, helstekt fläskytterfilé i ugn, rotfrukter i ugn och Jensens pepparsås till det! Grymt gott om ni frågar mig ;-) Sen blev det Irene Huss på 5:an. En lugn och mysig kväll med andra ord. Helt perfekt.

Inatt vaknade jag av att Minnah gallskrek. Herregud, man flyger upp ur sängen med en gång. Det gick absolut inte att få henne lugn och somna om i hennes rum utan jag fick lägga henne hos oss. Hon somnade som vanligt på direkten när jag la ner henne. Lilla plutt. Sen skulle hon upp redan vid 6 idag. ZzzZZzzz. Kom på att jag skulle väga mig. Det har gått 2 veckor sedan jag började träna på gym och börjat springa ute (tänkt på mat/godis osv)... Något gram borde jag gått ner. MEN +1.4 kg!!! Hur är det möjligt?!?! Jag har inte heller gått ner en millimeter på kroppen... Nu känns det faktiskt helt ärligt skit :(

Dålig start på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar