måndag 18 mars 2013

Ikea och de hemska tänderna

Idag var jag, Minnah och min mamma på Ikea. Mamma skulle bl.a. köpa present till mig och Viktor. Vi ville ha nya mattallrikar, assietter och djupa tallrikar. De vi har är för stora och så har vi ärvt dem, så nu var det dags för ett nytt vardagsporslin. Super bra :) Sen skulle mamma även köpa present till Minnah, ett bord och två stolar till lekrummet som jag och Viktor sett ut. 

Jag skulle handla såna där som man sätter in i eluttagen (jag vet att jag är sent ute, men men, bättre sent än aldrig :) Sen slank det allt ner lite andra saker också, bl.a. en lampa till sovrummet som jag tittat på väldigt länge. Idag fick den följa med hem :) Glömde dock köpa lampor till den, klant man är. Får fixa det nu i veckan, jag vill ju ha upp den så fort som möjligt! Köpte en garderobsblomma som jag ska ha där nere i hallen, en tavellist till M:s böcker, galgar, ljus...

Sen åkte vi till Coop för mamma skulle handla. Hon har ingen bil just nu, hon ska hämta sin nya imorgon. En riktigt snygg Honda Civic :) Efter det åkte vi hem till mamma för M var super trött! Hon sov på vägen hem till mamma i 25 minuter vid 9 snåret, men eftersom kvällen och natten var skit (gråt, gråt och gråt...  Jäkla tänder) så behövde hon verkligen sova. Så hon somnade igen vid 12:30 och hon sov, sov och sov och vaknade tillslut vid 16:30!!! Hon sov i 4 hela timmar! Helt otroligt, men som sagt, efter den natten behövde hon verkligen komma ikapp. Jag känner själv nu att jag är helt slut, det blev inte mycket till sömn för mig heller. Jag får nog ta och vila imån på dagen med Minnah. Även om jag behöver städa och fixa här hemma inför kvällen, det är min födelsedag imorgon :) Inget speciellt alls, 26 år... Men tänkte bjuda på lite paj för de som kommer, så de får  i sig något när de kommer efter sina jobb. 

Fy vad trött jag är. Nu blir det sängen. Ska krypa ner bredvid det finaste jag har. Min älskade guldklimp!

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar