söndag 10 mars 2013

Söndag och träning

I fredags var jag på gymmet efter att Viktor kommit hem. Det kändes riktigt skönt att vara igång igen! Hoppas som sagt nu att jag kan hålla uppe detta och träna regelbundet. Jag mätte överarmen, låret, stuss och midja i fredags så jag har koll. Detta för att jag inte endast ska gå på vikt utan även se att det sker en förändring på andra sätt. Även om man kanske inte gått ner i vikt kan man ha gått ner centimetrar på kroppen. Det är viktigt att inte glömma det!

Igår var våra vänner här på besök. Martin var snäll och fixade till lite på elen så att vi kunde koppla in jordfelsbrytaren. Känns väldigt skönt att ha fått det gjort. Så fina vänner man har! Medan männen fixade tjötade jag och Louise såklart :) Blev både bebis och jobbsnack. Åh när jag ser andra gravida saknar jag verkligen den tiden. Det var så mysigt. Tänk att det snart är 1 år sedan vår älskade tjej kom till världen. Nu är det mindre än 3 veckor kvar, GALET! 

Efter att de åkt gjorde vi oss iordning och åkte hem till mina föräldrar för att kolla på Melodifestivalen. Rätt låt vann!!! Hoppades verkligen på Robin, men jag trodde att YOHIO skulle vinna. Men inte :) Underbart!

Idag gick jag och Minnah upp vid 7, vi åt frukost och sen drog jag till gymmet vid 9 tiden. Väldigt skönt att komma iväg så tidigt och få det "gjort". Då är det bra att vara småbarnsförälder så man kommer upp i tid och hinner piggna till. Perfekt och så har man hela dagen kvar :) Åkte och veckohandlade på Coop som ligger precis där när jag ändå var ute och körde. Så nu är det också fixat!

Pratade också med fina Lina på telefon idag. Saknar dem så otroligt, men jag tycker de gör helt rätt som håller sig isolerade så länge lille E är så liten. Det är verkligen inte värt att riskera att han skulle bli dålig. Tur att de finns telefon så man kan prata i alla fall :)

Snart blir det supergod söndagsmiddag med min älskade familj. 

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar