tisdag 5 mars 2013

Feber

Idag fick vi ställa in våra planer eftersom lilla skrutt åkt på feber. Hon vaknade som vanligt och grät inatt (måste bero på tänderna) och då la jag över henne hos oss. Sen tyckte jag att hon sov ovanligt oroligt och gnydde till i sömnen en hel del men framför allt kändes det som att jag sov bredvid en kamin. Hon brukar vara varm av sig men inte såhär. Sen när hon vaknade vid 7 var hon gnällig från första stund och jag såg att hon var väldigt glansig på ögonen. Sen var hon också väldigt varm. Så vi tog tempen och det var såklart feber, 38.3. 

Hon somnade i min famn 8:40 och sov till 10, sen somnade hon om igen vid 10:45 och sover fortfarande. Jag tycker hon känns varmare så tempen har nog gått upp... Sen gnyr hon och sittligger helt stilla i min famn. Lilla vännen. Jag som trodde vi skulle få vara friska nu!

De säger ju att de inte får feber i samband med att de får tänder... Det är i alla fall vad experterna säger. Men läser man trådar på nätet från föräldrar så har de flesta barn fått feber i samband med tänder. Helt utslagen är hon min lilla tjej :( Hoppas hon mår bättre snart. Det är väldigt bra att hon sover mycket.

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar