onsdag 13 mars 2013

Spontantripp till Ullared

I förrigår började vi att tapetsera i Minnahs rum. Viktor hade tidigare målat de andra väggarna vita, så nu var det dags att börja med tapeten. Vi hann dock bara med halva innan lilla fröken tyckte att det var nog, så vi ska fortsätta idag. Men jag är redan så JÄDRA nöjd! Den är så fin! Nu ska vi bara tapetsera klart och sen ska mamma få gå loss med att inreda! Tjoho! Sen är det tänkt att jag ska börja vänja M vid att sova i sitt rum på dagarna och sen ska ska hon få sova där helt. Å vad det kommer bli tomt! Men då kan vi äntligen börja kolla på tv där nere igen som vi inte kunnat på ett halvår typ ;-)

Igår tog jag och min lilla familj en spontantripp till Ullared. Vi pratade lite löst om det i måndags, Viktor var ju tvungen att komma hem en rimlig tid om vi skulle kunna komma iväg. Annars skulle det bli alldeles för sent för Minnah. Men det blev perfekt :) Sist jag var där köpte jag löparkläder som jag är supernöjd med och Viktor ville handla det så då tänkte vi ta oss en sväng. Sen passade vi på att handla presenter till M och massa tillbehör som pappersduk, tallrikar, bestick, glas, muggar och annat till hennes kalas. Det är ju snart dags :) Vi blir ganska många på kalaset, men 1-årsdagen är väldigt speciell (tycker jag) så den här födelsedagen får vi bli många helt enkelt :)

Sen hamnade det lite annat i vagnen också, men inget tråkigt som jag brukar köpa för det har jag redan hemma. Det blev lite mer blöj-refill till Minnahs Sangetic, 3 baslinnen till mig (köpte sist och var jätte nöjd), gardinstång och gardiner till kontoret, lampa till lekrummet, Minnahs rum och "träningsrummet"... Sen var det säkert något mer som jag inte kommer på just nu :)

Idag blev våra planer inställda, så idag vet jag inte vad vi ska hitta på. Hade vart sugen på att handla en matta till Minnahs rum, men är inte jätte sugen på att dra iväg i detta vädret :( Blir nog en hemmadag...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar